Kurabiye Bisküvi Tarifleri

KÜÇÜK AY

Eylül 11, 2016 glutensizbiz 3 Yorumlar





   


         





              100 gr vegetal margarin
              40 gr pudra şekeri
              160 gr glutensiz un
              70 gr badem unu
              1 yumurta sarısı
              1 paket vanilya



     1-Margarini ve şekeri  krema kıvamına gelene  kadar karıştıralım
     2-Yumurta sarısını ekleyelim,karıştırmaya devam edelim
     3-Ayrı bir kapta badem unu ve glutensiz unu karıştıralım,vanilya ekleyelim
     4-Un karışımını da ekleyelim,tahta bir kaşık yardımıyla karıştıralım,en son hamuru elimizle toparlayalım
     5-İki saat kadar buzdolabında dinlendirelim
     6-İki saat sonunda hamuru 1 cm kalınlığında açalım
     7-Űç cm uzunluğunda küçük ay şeklini verelim
     8-Yağlı kağıt üzerine sıralayalım
     9-180°de  8-10 ' pişirelim


   **Bu arada pişerken mutfaktan ayrılmamak da fayda var,benim bir tepsi 'küçük ay'bisküvim maalesef yandı...😂😂

3 yorum:

  1. Merhaba,tarifinizi tereyagi ile denedim cunku vegetal margarinim yoktu ve nasil bir malzeme bilmiyorum...hindistan cevizi unum vardi onu ve schar mix c'yi kullandim...dolaptan ciktiginda cok sert bir hamur olmustu kum gibi dagiliyordu sebebi ne olabilir nasil kivamlandirabilirim? Tum zorluguna ragmen yaptim kokusu lezzeti harikaydi tesekkurler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,süt ve süt ürünlerine alerjiniz veya intoleransınız yok ise rahatlıkla tereyağı kullanabilirsiniz.Ben badem unu ve mix b un kullandim.Bu karışımlada aynen dağılan bir hamur elde ediliyor.Elde ettiğiniz hamurdan yaklaşık 2 cm uzunluğunda küçük aylar yaparsanız en azından tüketmek daha kolay olur,Un içeriğinden gluten yani esnekliği sağlayan protein maddesi çıkartıldığından bizi uğraştıran bir hamur ortaya çıkıyor.Ben bu tip durumlarda yapışkanlığı sağlayabilmek için guar gum kullanıyorum.Bu tarifte tercih etmedim.En kısa zamanda kullandığım vegetal margarinin bilgilendirmesini ve fotoğrafınıda paylasırım.Umarım faydalı olmuştur. Beğenmenize sevindim.
      Bal şeker olsun..

      Sil
    2. Donusunuz icin cok tesekkurler,firinlanmis sut urunlerini tolere edebiliyoruz sadece..guar gam'i bende aldim ama oransal olarak ne kadar un ne kadar gum bilemedigim icin duruyor oylece:-( tariflerinizdeki yumurta ekstrati yerine yumurta kullanmakta sikinti olmaz sanirim? Bol tarifli ve lezzetli gunler😊

      Sil

Yorumlarınızı bekliyorum