Kek Tarifleri

Cevizli Kek

Ekim 06, 2022 glutensizbiz 0 Yorumlar



  Glutensiz sayfasında glutenli tariflerde yayınlayabiliyorum aralarda. Neden mi? Ben bu yola çıkarken oğlumun yaşam şeklinin bizim hayatımızı nasıl dönüştürdüğünü anlatmak istedim. 2010lu yıllarda çok bilinmeyen, hatta farklı gıda ürünlerini bulamadığım dönemlerim oldu. Gelişen ve değişen endüstrininde etkisiyle  gelinen son noktada çok daha fazla ürün yelpazesine ulaşabilir olduk. Ancak dikkat! Arz talep doğrultusunda genişleyen piyasada maalesef ki işin ehli olmayanlar ürün içerikleriyle oynayıp aslında bizlerin sağlığıyla oynuyorlar. Dolayısıyla seçimlerimize dikkat etmek de bizim elimizde. Şimdi oğlumun gluten yasağı kaldırıldığı için bende sağlıklı ulaşabileceğim un çeşitlerini deniyorum. E deneyimlerimi paylaştığıma göre glutenli olduğunu belirterek sizlerle paylaşmaya devam ediyorum.Bugün yine siyah unuyla bir tarif var. SİYEZ UNU GLUTEN İÇERİR! diyerek tarifime geçiyorum.

1 su bardağı hindistan cevizi sütü

1/2 çay bardağı sıvı yağ

3/2 su bardağı siyez unu

1 tatlı kaşığı phsyillum 

3/1 su bardağı esmer şeker

1 limon rendesi

1/2 limon suyu

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

1 paket vanilya

1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz


Sütü ve şekeri derin bir kapta karıştıralım.

İçine sıvı yağ ilave edelim çırpmaya devam edelim. Limon suyu ekleyelim.

Ayrı bir kapta un, phsyillum, kabartma tozu, vanilya karıştıralım.

Karışımı sıvı karışıma ilave edelim. Limon kabuğu rendesi ilave edelim.

Kek kalıbına dökelim. Cevizleri üzerine dökelim ve çatal yardımıyla kek karışımın içine hafifçe gömelim.

170 derecede 25-35 dakika arası pişirelim. 

Afiyet olsun

0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum