Tatlı Tarifler

GLUTENSIZ YAŞ PASTA

Kasım 16, 2016 glutensizbiz 0 Yorumlar






            Oğluşumun Doğum günü Pastası


   PANDİSPANYA İÇİN;


  6 adet yumurta ekstratı
  3 yumurta sarısı
  1 paket kabartma tozu
  1/2 su bardagi  stevia  (1.5 su bardağı şeker)
  2 paket vanilya
  1.5 su bardağı schär mix c
  1  çorba kaşığı kakao  (ben  bio kullanıyorum, normalde 3 kaşık kakao ama bio kakao da 3 kaşık acılaştırıyor,bu yüzden 1 kaşık ideal oluyor)
   kek arası için dilimlenmiş muz

         



1-Yumurta ekstratını hazırlıyoruz,içine sarıları da ekliyoruz
2-Şekeri ilave ediyoruz,krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpıyoruz
3-Mix c unu ilave ediyoruz
4-Kakaoyu ilave ediyoruz
5-En son kabartma tozu ilave ediyoruz
6-Pandispanyayı  iki eşit parçaya bölüp ayrı  iki kalıpta pişiriyoruz
7- Önceden ısıtılmış fırında 170° pişiriyoruz
 
 

   KREMA İÇİN;


Bu krema cok hızlı,tatlı olarak da ,pasta kreması yerine de kullanıyorum

 2 avokado
 1 corba kaşığı kakao
 125 gr agave şurubu
 sıvı haliyle 3 çorba kaşığı kakao yağı
 1/2 çay bardağı türk kahvesi suyla karıştırılmış
Dilerseniz muz aroması


1-Avokadoları ikiye ayırıp içini kaşık yardımıyla sıyırıyoruz
2- Blenderdan geçiriyoruz,pürüzsüz bir kıvam almasını sağlıyoruz
3-Kakao yağını benmari usulü eritiyoruz
4-Avokadoların içine agave şurubunu ekleyip yeniden karıştırıyoruz
5-Kakaoyu ve kakao yağını  ilave ediyoruz,iyice karıştırıyoruz
6-Muz aromasınıda ilave edip son bir kez karıştırıyoruz
7-Pişen pandispanyayı ben portakal suyu ile ıslattım,badem sütüde deneyebilirsiniz
8-Kremayı ıslatılan pandispanyanın üzerine sürüyoruz,üzerine muz dilimlerini yerleştiriyoruz
9-İkinci pandispanyayı da ıslatıp üzerine kapıyoruz,kalan kremayla pastayı kaplıyoruz
10-Üzerine  agave ile tatlandırılmış bitter  çikolata rendesiyle süslüyoruz.Kenarlarını da isteğe bağlı badem ile süslüyoruz
 ... Afiyet olsun...





 

0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum