Çorba Tarifleri

Badem Sütlü Mercimek Çorbası

Nisan 04, 2022 glutensizbiz 0 Yorumlar

 


Mercimeği badem sütüyle pişiren var mı?

Yoksaaa, tarifi işte tam da burada...

 Ramazanın ilk günlerinde sıcacık içimizi ısıtan badem sütlü bir çorbayla geldim. Nerden çıktı diye sormayın ya da sorun ki benim de anlatmaya sebebim olsun. Cumartesi günü Arda’nın Ramazan Mutfağı’nı izlerken mercimek çorbasının sütlü halini gördüm, merak ettim ve yaptım. Tabi bizimki keçi sütlü ancak Batu’nun tarifinde badem sütü nasıl biri tat katar, bilemedim. E denemeden de öğrenemeyeceğimize göre. İkinci çorba tarifine geçişi hızlı bir şekilde yapmış oldum. Buradan ilgilisine sesleniyorum. Muh-te-şem oldu, bayıldım. Demek ki mutfağımda artık badem sütlü mercimek çorbası da pişecek...
Sıra sizde, umarım sizde beğenirsiniz.

Haydi tarife geçelim...

1 kuru soğan

1/2 su bardağı kırmızı mercimek

1 çorba kaşığı pirinç

2çorba kaşığı zeytinyağ

2.5 su bardağı su

1/2 su bardağı  Alpro badem sütü

1 çay kaşığı tane karabiber

Tuz

Üzeri için;

2 yemek kaşığı zeytinyağ

1tatlı kaşığı kuru nane


*Soğanları yemeklik doğrayalım.

*Zeytinyağda kavuralım.

*İçerisine yıkanmış mercimek ve pirinci ekleyelim.

*Tuz ve karabiberi ekleyelim ve kaynamaya bırakalım.

*Blenderdan geçirelim.

*Badem sütünü ilave edelim.

*Beş dakika kadar daha kısık ateşte kaynatalım.

*Üzeri için zeytinyağda naneyi kızdıralım ve servis tabağımıza aldığımız çorbanın üzerine dökelim.

Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum