Çorba Tarifleri

TERBİYELİ TAVUK SUYUNA ÇORBA

Kasım 13, 2020 glutensizbiz 0 Yorumlar






Aslında hepimizin evinde pişen klasik bir çorba. Bu çorbanın da tarifi olur mu demeyin! Klasik un hayatımızdan çıkınca hangi unla ne kadar kullanırsam nasıl bir kıvam tuttururum. Mamaya mı döner yoksa sıvı mı kalır diye zorlanmamak için mısır nişastasına başvurmak durumunda kaldım ve en ideal kıvamı ancak bu şekilde oluşturdum e yazmadan da olmazdı. Belki birileri de benim gibi bu noktada takılmış olabilir. Hadi başlayalım.



  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • 1 çay bardağı glutensiz arpa şehriye
  • 1 Çorba kaşığı maizena (mısır nişastası)
  • 1 yumurta sarısı (alerjisi olanlar sade un ile terbiye yapabilirler, oğlumun yumurtanın beyazına alerjisi olduğu için sarı kullanabiliyorum.)
  • 1 çorba kaşığı ev yapımı salça
  • 1 kase küçük küçük doğranmış tavuk
  • 1 çay kaşığı tuz
 
 Tencerenin içerisine ev yapımı salçayı alıp, kavuruyoruz. Üzerine tavuk suyumuzu ilave ediyoruz. Kaynamaya başlayınca glutensiz arpa şehriyeyi ve tuzu ilave ediyoruz. Arpa şehriyeler yumuşadığında ılınması için ocaktan alıyoruz. Bir kasede nişastayı biraz suyla açıyoruz içine yumurta sarısını ilave edip çırpıyoruz. Kaynattığımız çorbanın suyunda bir kepçe alıp yavaşça hazırladığımız karışıma döküyoruz, iyice çırptıktan sonra tencerenin içerİsine tüm kaseyi döküp ocakta 10 dk daha kaynatıp servis ediyoruz



0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum