Kahvaltılık,

Badem Pankek

Kasım 02, 2021 glutensizbiz 0 Yorumlar

                                           Badem Kek





En denenmişinden bir pankek var bugün. En denenmişi diyorum çünkü sadece badem unuyla yapabilir miyim diye uğraşırken bir türlü tutturamadığımı fark ettim. Sonuna kadar direndim ama dördüncüsünde artık  direnme Birgül diye söylenirken buldum kendimi. İçine farklı bir un katmak gerekiyordu. Başka türlü olmadı ama yapabilen varsa bana bi zahmet tarifi iletsin. 

 Canım Elif Hocam içindi bu sefer ki mutfaktaki denemelerim ancak bir farkla tarifi yapmış oldum. Nohut unu ilave ederek. Belki de badem unuyla pankek olmuyordur ya da denemelerimin yetersizliğindendir. Kim bilir? Velhasılı yine hocam vesilesiyle bir yolculuğa çıkıp farklı bir yerde noktaladık bu deneyimi.
 Haydi kendimizi mutfağa atalım da yeni yeni lezzetlere kapıları açalım...

 Afiyet bal ola...

 

Badem Pankek İçin Gerekli Malzemeler

  • 1 su bardağı badem unu ( TheLifeco Organik Badem Unu )
  • 1.5 çorba kaşığı mısır unu ( WEFOOD Organik Nohut Unu )
  • 1 su bardağı badem sütü
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışına Geçelim mi

  1. Derin bir kaseye badem sütünü koyalım.
  2. İçine badem unu ve mısır ununu ilave edip karıştıralım.
  3. Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyelim.
  4. Yumurta sarısını da ilave edip iyice karıştıralım.
  5. En son zeytinyağını da ilave edelim ve biraz koyu bir kıvam elde etmiş olalım.
  6. Kızgın bir tavada isterseniz sıvı yağ isterseniz vegan bir yağ ile tavanın tabanını yağlayalım.
  7. Kaşık yardımıyla tavaya dökelim.
  8. Püf noktası yavaş yavaş pişirmek. Yani mutfakta farklı bir işle uğraşırken arada kontrol ederek pişirirseniz daha pratik olacaktır.
  9. Pişen badem pankeklerin üzerini siz nasıl dilerseniz öyle eşlikçilerini ekleyebilirsiniz



0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum