Ekmek Tarifleri

Pırasalı ve Kuru Domatesli

Kasım 29, 2021 glutensizbiz 0 Yorumlar



Glutensiz Focaccia

Birbirinden lezzetli olan İtalyan focaccia ekmekleriyle damaklara tat bırakalım istedim bugün. Çok farklı çeşitleri olan İtalyan Focaccia ekmeklerinin bendeki versiyonu da glutensiz pırasalı ve kuru domateslisi olacak. Hadi tarife geçelim.

  • 1 su bardağı badem sütü
  • 3 su bardağı ılık su
  • 1 paket glutensiz maya
  • 4 su bardağı Schar mix b
  • 2 çay kaşığı mix gom veyahut karnıyarık otu tohumu tozu
  • 8-10 adet kuru domates
  • 2 adet pırasa
  • 1.5 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber

  1. Badem sütü ve ılık suyu derin  bir kaseye alalım.
  2. İçerisine mayayı dökelim, karıştıralım.
  3. Unu yavaş yavaş ilave ederek karıştırmaya devam edelim. Tuzu da ilave edelim.
  4. Yumuşak kıvamda bir hamur olacak ve yaklaşık bir saat mayalanmaya bırakalım.
  5. Pırasayı ince bir şekilde doğrayalım.
  6. Aynı şekilde kuru domatesleri de doğrayalım. Benim kuru domatesler zeytinyağ ve sarımsak ile dinlendirilmiş haldeydi.
  7. Mayalanmış hamurun içine pırasayı ekleyip kaşık yardımıyla karıştıralım.
  8. Kalıbımıza yaklaşık 5 cm yüksekliğinde yerleştirelim. Yerleştirirken yapışmaması için  spatulayı yağlayarak kullandım.
  9. Fırında 15 dakika kadar 60 derecede mayalanması için bıraktım sonrasında 170 derecede 45 dakika kadar pişirelim. 

Enfes bir tat çıktı ortaya


0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum