Tatlı Tarifler

BİRİ KEYİF Mİ DEDİ?

Kasım 08, 2021 glutensizbiz 0 Yorumlar

PİŞMEYEN
DAMAKLARDA TAT BIRAKAN 
ENFES PASTA






Hafta başlangıcı pazartesi gününde  bi kahvelik arada mutlaka eşlikçin olsun. Pişmeyen sağlık deposu bir pasta var karşınızda. Bir dilimi asla yetmez demiyorum, kesinlikle yeteceğine eminim çünkü o kadar yoğun ve yerinde bir tadı var ki! Muhteşem. Şimdiden kolay gelsin...

Taban İçin;

  • 1 su bardağı glutensiz yulaf
  • 7 adet hurma ( ben Kudüs hurması kullandım. Daha etli ve yumuşak)
  • 1 su bardağı badem
  • 1 büyük boy havuç
  • 1/2 yemek kaşığı kakao yağı (benmari usulü eritilmiş)
  • 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi 

Krema İçin;

  • 1 muz
  • 1 su bardağı kaju
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi
  • 1/2 çoorba kaşığı kakao yağı
  • 1 çorba kaşığı portakal suyu
  • 1 yemek kaşığı bal
  • 1/2 portakal kabuğu rendesi
  • 2 çorba kaşığı badem sütü

  1. İnce ince havucu rendeleyelim.
  2. Rondo içine bademleri alalım çekelim.
  3. Üzerine yulafı alalım, çekelim, bir kaseye alalım.
  4. Rondo içinde hurmaları çekelim.
  5. Üzerine az önce çektiğimiz yulaf ve bademi ekleyelim, tekrar çekelim.
  6. Eritilmiş kakao yağını da ilave edelim.
  7. Fıstık ezmesini de ekleyelim. Yoğun bir kıvam elde etmiş olacağız. Kalıbımızın içine bastırarak tabanı yerleştirelim.
  8. Muzu ince dilimleyelim ve yerleştirelim

  1. Kreması için kajuyu rondoya alalım, çekelim.
  2. Ardından fıstık ezmesi, eritilmiş kakao yağı, portakal suyu, rende kabuğu ve balı ekleyelim. Pürüzsüz bir kıvam elde edelim. 
  3. Tabanın üzerine kremayı ekleyip iki saat kadar buzdolabında dinlendirelim.
Bu arada ben bir de yaban mersin’i ekledim, severseniz tavsiye ederim.


Afiyet bal olsun...





0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum