Siz&Biz

SİZ&BİZ

Temmuz 12, 2016 glutensizbiz 0 Yorumlar









     Aslında bugün biraz bizden bahsetmek istiyorum,

    GLUTEN, YUMURTA SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİ OLMADAN.....

    Bu yaşam tarzına alışmak biraz zaman aldı hem benim hem de oğlum için. Sağlık söz konusu olduğunda e bir de bu kişi sizin miniğiniz olduğunda, her şey orda durur... dünya durur...
     Bu arada benim minik 11 yasinda...
     Doktorumuzun yönlendirmesi ile gıda intoleransı testi yaptırdık. Sonuçlar ilk öğrendiğimiz de bizi korkuttu. Gluten, yumurta süt ve süt ürünleri, fındık, fıstık, patates gibi daha bir çok gıda yasaklandı. Bize de alışkanlıklarımızdan kurtulup yeni menülere adapte olabilmek düştü. Süreç zorlayıcı başladı benim için. Aşmak da kolay olmadı. Glutensiz tarifleri bulup yapmak oğlumun diyetine uymuyordu. Yumurta, süt, margarin olmadan deneyerek yeni tarifler üretmeye başladım. Mutfakta öncelikler değişti. Başta fırın olmak üzere tüm malzemeler ikiye ayrıldı. Bulaşma riskinden dolayı dolabı da ayrıldı.
     İlk denemeler başlasın derken ne kadar zor bir döneme girdiğimi bir kez daha anlamış oldum. Sonuçlar pek iç açıcı değildi tabii... yılmak yok, devam dedim. Tam dört yıl oldu...
     Ve şimdi benim gibi başlangıçta zor gibi görünen tariflerden gözü korkan arkadaşlarıma az da olsa destek olmayı diliyorum.
     Özellikle belirtmek istiyorum ki her yayınladığım tarif birebir ölçüleriyle uygulanmış ve fotoğraflanmış tariftir. Rahatlıkla deneyebilirsiniz. Hatta deneyip de tutmayan tarifleri de yayınlamak istiyorum ki nasıl hatalar yaptığımıda anlatıp doğruyu çözümleyelim. Yorumlarınızı bekliyorum.
      Şimdiden kolay gelsin. Denemeler başlasın...

0 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum